Katalog sociálních služeb ve Středočeském kraji

Charita Kralupy nad Vltavou, Odborné sociální poradenství

VEŘEJNÝ ZÁVAZEK

ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ

 

Poslání služby

 

Posláním služby je poskytnutí poradenství všem, kteří se potýkají s nepříznivou sociální situací a zároveň nemají dostatečné znalosti, informace a zdroje, aby tuto situaci překonali vlastními silami. Klientům nabízíme pomoc, podporu a motivaci, aby nedocházelo k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivého stavu.

 

Cíle služby

 

Cílem služby je klient, u kterého nadále nedochází k prohlubování nepříznivé sociální situace nebo u kterého se díky nově nabytým informacím a sociálním dovednostem životní situace zlepší.

 

Cíle dosahujeme zejména prostřednictvím:

  • zvýšení právního a občanského vědomí, sociálních kompetencí a sociální mobility konkrétního klienta,
  • zprostředkování (klientům) služeb a aktivit, které jsou lokálně dostupné,
  • minimalizace rizik spojených se životem v sociálně znevýhodňujícím prostředí,
  • rozvíjení spolupráce s dalšími subjekty, které v regionu nabízejí služby nebo mohou jinak přispět k naplnění výše jmenovaných cílů služby Poradenského centra,
  • Zplnomocňováním uživatele k řešení svojí nepříznivé situace.

 

Cílová skupina

 

Cílovou skupinou jsou osoby nacházející se v nepříznivé sociální situaci, kterým chybí informace nebo jiné zdroje, aby toto situaci zvládli samostatně překonat.

 

 

Zásady

Dodržování lidských práv a respekt klienta

Zaměstnanci Charity jsou při práci a komunikaci s klienty vázáni Listinou základních práv a svobod a Etickým kodexem sociálních pracovníků. Vždy dbáme na dodržování práv klientů, na zachování jejich důstojnosti a soukromí. Sociální služba odborné poradenství je poskytována všem bez rozdílu, předsudků nebo předpojatosti.

Individuální přístup ke klientům

Každého klienta respektujeme jako jedinečnou osobnost. Práci přizpůsobujeme jeho individuálním potřebám, přáním, schopnostem a možnostem. Individuální přístup ke klientům se promítá v tvorbě individuálních plánů.

Partnerský přístup ke klientům a svobodná vůle uživatelů

Při poskytování a plánování služby přistupujeme ke klientům jako k rovnocenným partnerům. Komunikace mezi pracovníkem a uživatelem je vedena v duchu vzájemné spolupráce. Klient je vnímán jako „expert na vlastní život“. Rozhoduje, co a jakým způsobem bude prostřednictvím služby řešeno, a přímo se podílí na směřování služby. Pracovníci nevnucují uživateli řešení, která by byla v rozporu s jeho aspiracemi nebo přesvědčeními. Klienta však vždy informují o riziku, které pro něj může z konkrétního rozhodnutí plynout, navrhují různé varianty řešení a poskytují mu potřebnou podporu. Rovněž dbají, aby spolupráce směřovala k samostatnosti uživatele, probíhala v zákonem stanoveném rámci a byla v souladu s posláním a cíli služby.

Podpora a motivace klientů

Zaměřujeme se na silné stránky uživatele a na jeho schopnosti, které dále rozvíjíme. Volíme takovou formu nácviku, která klienta aktivizuje a bude jej posouvat směrem k větší samostatnosti. Zároveň obtížnost a formu nácviku přizpůsobujeme míře schopností uživatele i jeho momentálnímu fyzickému a psychickému rozpoložení tak, aby nedocházelo k jeho přetížení. Během spolupráce klientovi neustále připomínáme dosažené úspěchy a zajímáme se o jeho pocity a žádáme jej o zpětnou vazbu.

Odborné poskytování služby

Pracovníci disponují odborným vzděláním sociálního pracovníka a odbornou způsobilostí pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách č. 108/2006. Pracovníci si rovněž zvyšují kvalifikaci prostřednictvím odborných kurzů, supervizí či praxí u jiných poskytovatelů sociálních služeb.

Bezpečnost poskytované služby

Vytváříme bezpečné a přátelské pracovní prostředí, ve kterém se bude dařit vzájemné spolupráci. Dbáme na to, aby pracovníci i naši klienti dodržovali stanovené pracovní postupy a nedocházelo tak k ohrožení jejich bezpečnosti. Pracovníci zachovávají mlčenlivost o uživatelích.

 

Základní činnosti dle vyhlášky 505/2006 Sb

 

Základní činnosti při poskytování odborného sociálního poradenství se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:

  1. zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb,

- Podpora klienta, aby se zorientoval ve vlastní situaci a získal přehled o možnostech navazujících služeb. Zprostředkování kontaktu na služby, které mohou napomoci s řešením nepříznivé situace klienta. Vyhledávání služeb, které jsou pro klienty dostupné a informování a způsobu a možnostech jejich využívání.

b) sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech a práva;

- poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva

- poradenství v oblasti vzdělávání

- Zprostředkování terapeutické či psychologické pomoci

c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí,

- Pomoc s vyřízením občanského průkazu a dalších dokladů.

- Poradenství v oblasti rodinných/občanských vztahů – pomoc s podáním návrhu (stanovení výživného, úprava styku s dítětem), předání informací z dané oblasti, předání kontaktů na pomáhající subjekty

- Poradenství v oblasti hospodaření s finančními prostředky – efektivní hospodaření, znalost základů nutných pro život (nájem, elektřina, plyn…), utváření finanční rezervy, schopnost rozeznat nutné výdaje

- Poradenství v oblasti uzavírání smluv – orientace v běžných smluvních vztazích (nájemní smlouva, kupní smlouva…)

- Poradenství v oblasti sociálních dávek – uplatnění nároku na nárokové dávky, požádání o nenárokové dávky

- základní poradenství v oblasti dluhů

- Poradenství v oblasti zdravotní péče

- Poradenství v oblasti bydlení – vyhledávání v nabídkách na internetu, jak se kontaktovat s pronajímatelem a sjednat si podmínky, posouzení vhodnosti nabízeného bytu, možnosti požádání o obecní byt, orientace v nájemní smlouvě, poradenství v systému dávek na bydlení, znalost a spočítání si nákladů na bydlení

- Poradenství v oblasti pracovního uplatnění: orientace v možnosti pracovního uplatnění, uplatnění práva na pomoc úřadu práce při hledání zaměstnání, udržení zaměstnání, orientace v pracovně-právním vztahu, orientace v právech a povinnostech uchazečů o zaměstnání.

 

2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím.

- poradenství v oblasti navazování a udržování rodinných, partnerských a jiných společenských vztahů:  Orientace v právech a povinnostech manželů, registrovaných partnerů, rodinných příslušníků apod. Doporučení návazných služeb, psychologů, terapeutů.

- Poradenství v oblasti rodičovství: zlepšení vztahu mezi rodičem a dítětem: rozvodové a porozvodové uspořádání v rodině, přijetí dítěte do rodiny (adopce, pěstounská péče), návrat dítěte do rodiny z ústavní péče, posilování rodičovských kompetencí, asistence při komunikaci s OSPOD, návaznými službami (SAS)

 

Časová dostupnost:

Provozní doba ambulantní formy poskytování:

pondělí: 8:00 - 12:00, 12:30 - 16:00
úterý:  
středa: 8:00 - 12:00, 12:30 - 16:00
čtvrtek: 8:00 - 12:00, 12:30 - 14:00, 17:00 - 19:30 - Poradentske centrum Lhotka 32
pátek: 8:00 - 12:00, 12:30 - 14:00

 

 

 

Časový rozsah poskytování služeb

Ambulantní
Den - od - do
Poznámka
Pondělí : 8:00-16:00
12:00 -12:30 polední přestávka
Úterý : 8:00-16:00
pouze po přechozí domluvě
Středa : 8:00-16:00
12:00 - 12:30 polední přestávka
Čtvrtek : 8:00-14:00
12:00 - 12:30 polední přestávka
Pátek : 8:00-14:00
12:00 - 12:30 polední přestávka

Cílová skupina klientů

osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy, osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách, rodiny s dítětem/dětmi

Místo poskytování služby

Štefánikova 656,27801 Kralupy nad Vltavou 1
32,27731 Lhotka 1
Místo poskytování služby je bezbariérové.

Telefon

606613018