Katalog sociálních služeb ve Středočeském kraji

Okresní pečovatelská služba Nové Strašecí, o.p.s., Pečovatelská služba

OKRESNÍ PEČOVATELSKÁ SLUŽBA NOVÉ STRAŠECÍ O. P. S.

Cílová skupina, poslání organizace, poslání a zásady poskytované služby

Poslání organizace       

Posláním Okresní pečovatelské služby Nové Strašecí o. p. s je poskytovat služby svým klientům, které vedou k podpoře samostatného života v domácím prostředí        a k aktivnímu využití volného času, a umožnit tak lidem přes jejich nepříznivou zdravotní či sociální situaci setrvávat v jejich domovech, zachovat vazby na své přirozené sociální prostředí, rodinu, přátele, blízké a využívat vlastní možnosti, schopnosti a dovednosti, přirozené vztahové sítě a místní instituce, které poskytují služby veřejnosti“.

Cíle Okresní pečovatelské služby Nové Strašecí o. p. s:

  • podpora klientů v udržování jejich soběstačnosti a samostatnosti
  • podpora samostatného rozhodování klientů o vlastním životě
  • pomoc klientům zajistit základní životní potřeby
  • pomoc zabezpečit klientům jejich kvalitu života v prostředí, ve kterém žijí 
  • podpora klientů v aktivním životě s ohledem na jejich zdravotní stav a sociální prostředí, v němž žijí
  • podpora klientů pro zvýšení orientace v jejich vlastních právech a povinnostech

 

Zásady poskytované služby

  • Rovný přístup ke všem uživatelům PS
  • Dodržování práv klientů PS
  • Zachování lidské důstojnosti
  • Nezávislost a autonomie klientů PS
  • Respektování potřeb a volby klientů PS
  • Bezpečnost a odbornost poskytovaných služeb
  • Diskrétnost

 

Oblast působnosti OPS:

  • Nové Strašecí, Lány, Rynholec, Křivoklát, Roztoky, Jesenice, Čistá, Řevničov, Třtice, Mšec, Kněževes, Mšecké Žehrovice, Ruda, Břežany, Srbeč, Kačice.  

Cílová skupina uživatelů:

  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby s jiným zdravotním postižením
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby se zdravotním postižením
  • rodiny s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc druhé osoby
  • senioři

 

Věková struktura:

  • od 1 roku a výše

Provozní doba

            Pečovatelská služba se poskytuje každý pracovní den, a to obvykle od 7.30 do 16.00 hodin. Časová úprava ve prospěch uživatele služby je možná po předchozí domluvě, a to v rozmezí od 7,00 – 19,00, včetně víkendů, svátků. 

 

Celková kapacita služby: 260 uživatelů

Maximální okamžitá kapacita služby: 10 uživatelů

 

Průběh poskytování pečovatelské služby, jednání se zájemcem o službu

Pečovatelská služba je poskytována na základě dohody mezi pracovníkem a uživatelem. Úkony jsou poskytovány v předem dohodnutém čase dle individuálních potřeb uživatele a možností poskytovatele. Dojednání rozsahu, času a četnosti poskytovaných úkonů se může v průběhu služby měnit podle potřeb uživatele s ohledem na možnosti poskytovatele.

Cílem jednání se zájemcem o službu mezi poskytovatelem a zájemcem je pomoci definovat žadateli jeho zakázku, tj. to, co žadatel od poskytování naší služby očekává, jeho osobní potřeby, jejichž naplňování má být poskytováním služeb dosaženo.

  • Zájemce o službu je při prvotním rozhovoru (telefonním či osobním) seznámen:
    • s podmínkami a posláním OPS
    • s nabízenými službami
    • se základními zásadami poskytování pečovatelské služby  
  • Po získání základních informací o žadateli (zaevidování Žádosti o pečovatelskou službu), sdělení informací o naší službě, následuje tzv. Jednání se zájemcem o službu (sociální šetření) v přirozeném prostředí žadatele o službu, které provede sociální pracovnice či ředitelka OPS.  
  • V rámci jednání se zájemcem o službu (sociálním šetření) sociální pracovnice či ředitelka OPS zjistí nepříznivou sociální situaci žadatele, osobní anamnézu, vhodnost žadatele pro využívání pečovatelské služby. Dále se sociální pracovník/ředitelka OPS snaží důkladně zjistit, jaké má žadatel požadavky, očekávání a přání, které by bylo vzhledem k jeho možnostem a schopnostem možné realizovat prostřednictvím naší služby.
  • Na základě provedeného Jednání se zájemcem o službu uzavře zástupce OPS se žadatelem o službu smlouvu o poskytování pečovatelské služby, sestaví s ním Individuální plán péče a dojedná organizační věci pro zahájení poskytování úkonů péče.

 

Individuální nastavení poskytované služby a spokojenost uživatelů

Samotné sestavení individuálního plánu péče (dále jen IPP) probíhá v rámci osobního setkání mezi uživatelem služby a ředitelkou či sociální pracovnicí OPS. Jedná se o pracovníky, kteří vedou jednání se zájemcem o službu, kterou u uživatele zavádějí. Cílem individuálního plánování v OPS je zajistit poskytování takových úkonů péče a nastavit tak průběh poskytování služby, aby byly prospěšné vzhledem k podpoře a udržení soběstačnosti člověka, podle jeho individuálních potřeb a přání.

Ředitelka či sociální pracovnice při jednání se zájemcem o službu sestaví s uživatelem individuální plán péče uživatele OPS. V rámci diskuse projednává s uživatelem důvody, proč chce/potřebuje službu PS využívat, co ho k tomu vede (jaká nepříznivá sociální situace), jeho očekávání od služby (co od PS potřebuje), což vede              k sestavení cíle uživatele. Cíl uživatele je konkrétní, spojený s poskytovanou činností, kterou uživatel využívá. V IPP stanoví uživatel ve spolupráci se sociální pracovnicí konkrétní úkony péče, skrze které naplňuje svůj stanovaný cíl, také jejich rozsah, frekvenci a přesný popis toho, jak si provedení úkonu uživatel představuje.

Každá situace je u každého uživatele jiná, a to vzhledem k jeho potřebám a přáním, které ke službě chová. Proto je individuální přístup ke každému uživateli a jeho situaci nezbytný. 

Kopii sestaveného individuálního plánu péče uživatele při sjednávání OPS předá ředitelka či sociální pracovnice pečovatelce, která bude k uživateli docházet. IPP je pro pečovatelku jakýsi návod, jak úkony péče u uživatele provádět. Pečovatelka a uživatel mají možnost na společném doladění provádění jednotlivých úkonů péče tak, aby byl uživatel spokojený. V rámci IPP formuláře je i prostor na zaznamenávání změn situace u uživatele OPS, taktéž pro hodnocení IPP. Hodnocení IPP probíhá 1x za rok, provádí jej sociální pracovnice a písemně společný rozhovor zaznamenává.

Cíl uživatele se může upravit/měnit i v průběhu poskytování služeb v OPS. Jedná se především o změnu jejich sociální situace, která vyžaduje zavedení dalších úkonů péče či jejich omezení. Jelikož cílovou skupinou služby OPS jsou senioři, častým problémem je pokles kondice a soběstačnosti, a to v důsledku zhoršení zdravotního stavu. Sociální pracovnice doporučí uživateli rozšíření služby, úkony péče, které napomáhají udržení schopnosti člověka. Vždy pečovatelka reaguje na individuální situaci uživatele a snaží se její řešení přizpůsobit individuálním jeho potřebám. Tudíž pomoc a podpora při řešení nepříznivé (sociální) situace považujeme za nedílnou součást procesu IPP.

            Pracovníci OPS usilují o to, aby byl uživatel s poskytovanou službou spokojen. Jedenkrát do roka pracovníci donesou uživateli dotazník spokojenosti, kde se jich laskavě dotážeme na několik otázek, jak jsou s poskytováním pečovatelské služby spokojeni. O vyhodnocení dotazníkového šetření je následně informujeme. Vyplnění dotazníku je zcela dobrovolné, avšak spolupráce uživatelů napomůže docílit lepší kvality poskytovaných služeb, tudíž i jejich spokojenosti.

 

Pravidla pro vyřizování stížností

Uživatelé Okresní pečovatelské služby Nové Strašecí o. p. s. mají možnost stěžovat si na kvalitu, nebo na způsob poskytování služby, na postupy a chování zaměstnanců OPS i na další okolnosti související s touto službou, aniž by tím byli jakýmkoliv způsobem ohroženi. Stěžovat si mohou anonymně.

Každý uživatel služby nebo kterýkoliv občan jednající v zájmu uživatele je oprávněn kdykoliv podat podnět, připomínku nebo stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování služby.

KDO si může stěžovat:

  • Uživatel
  • Rodina uživatele, příbuzní
  • Přátelé uživatele, blízcí
  • Ostatní pomáhající instituce (ošetřovatelky, lékař …)

 

KDY je možné si stěžovat:

  • Když je uživatel s něčím nespokojená/ý
  • Když se k uživateli někdo chová hrubě
  • Když se uživateli něco nelíbí

 

JAK je možné stěžovat si:

  • Osobně: po předchozí telefonické (či osobní) domluvě s ředitelkou OPS, aby měla na uživatele dostatek času
  • Telefonem: uživatel může zavolat na telefony: 313 574 085, 731 704 335
  • Písemně: stížnost nebo podnět může uživatel sepsat a poslat na adresu: Romana Drakslová, Okresní pečovatelská služba Nové Strašecí o. p. s.,                      Čsl. Armády 1166, Nové Strašecí, 271 0.
  • Počítačem: můžete uživatel, nebo někdo jiný pošle email na adresu pecovatelskasluzba@novestraseci.cz
  • Vhozením sepsané stížnosti do schránky k tomu určené, a to v prostorách DPS Nové Strašecí, Čsl. Armády 1166. Schránka na stížnosti je umístěná u hlavního vchodu domu, v blízkosti schránek poštovních a označená nápisem „stížnosti“.

 

KOMU si může uživatel stěžovat:

  • Pokud má uživatel připomínku, stížnost, podnět týkající se poskytování průběhu služby nebo pracovníků OPS, obrátí se na ředitelku OPS paní Romanu Drakslovou, tel.: 731 704 335, email.: pecovatelskasluzba@novestraseci.cz.
  • Pokud se připomínka týká ředitelky OPS, obraťte se na zástupce Správní rady města Nové Strašecí, tel.: 313 572 511, email: podatelna@novestraseci.cz
  • Na poskytovatele OPS si také může uživatel stěžovat:
  1. Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor sociálních věcí, Zborovská 81/11, 150 00 Praha 5
  2. Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
  3. Kancelář veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno

 

Jak se stížnost bude řešit:

  • Každá stížnost nebo připomínka bude zapsána a bude mít své pořadové číslo, pod kterým bude vedena a řešena
  • Stížnost bude řešit ředitelka OPS
  • Výsledek projednání stížnosti Vám bude sdělen (pokud si to přejete) Vámi zvolenou formou
  • Stížnosti jsou vyřizovány do 10 pracovních dnů

 

Pravidla pro ukončení služby

Uživatel může smlouvu o poskytování pečovatelské služby vypovědět nebo pozastavit bez udání důvodu, a to vždy písemně!

Písemnou formou se rozumí sepsání „Žádosti o pozastavení či zrušení smlouvy o poskytování Okresní pečovatelské služby Nové Strašecí o. p. s“ buď:

  1. Sepsáním žádosti a její zaslání na adresu poskytovatele (Okresní pečovatelská služba Nové Strašecí o. p. s., Čsl. Armády 1166, Nové Strašecí, 271 01, k rukám paní Romany Drakslové, ředitelky OPS)
  2. Osobní předání sepsané žádosti na adrese poskytovatele uvedené výše
  3. Sepsáním žádosti a zaslání na e-mailovou adresu: pecovatelskasluzba@novestraseci.cz 

Žádost by měla obsahovat tyto náležitosti:

  • Jméno a příjmení uživatele
  • Adresu uživatele
  • Důvod zrušení nebo pozastavení služby (není povinností uvádět)
  • Datum, ke kterému si uživatel přeje službu zrušit/pozastavit

 

Výpovědní lhůta činí 7 dní od zahájení výpovědi poskytovateli. V případě předčasného ukončení služby klient podepíše čestné prohlášení[1] o zrušení pečovatelské služby na základě svého rozhodnutí.

  • Poskytovatel může službu vypovědět písemně pouze z níže uvedených důvodů. Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem činí 14 kalendářních dnů, přičemž výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem po doručení výpovědi Uživateli. 
  • jestliže uživatel hrubě porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy o poskytování sociálních služeb v OPS,
  • jestliže uživatel i po opětovném napomenutí hrubě porušuje povinnosti, které mu vyplývají z těchto Vnitřních pravidel OPS,
  • jestliže se uživatel chová k zaměstnancům poskytovatele nepřípustným způsobem nebo snižuje jejich důstojnost.
  • Poskytovatel může odstoupit od sjednané Smlouvy z důvodu:
  • opakovaného agresivního chování uživatele OPS vůči pracovníkům

poskytovatele,

  • ztráty oprávnění k provozování služby OPS,
  • z důvodu objektivní nemožnosti zajišťování služeb.

 

Úhrada za služby

Poskytovatel je povinen předložit uživateli vyúčtování za poskytnuté služby fakturu za kalendářní měsíc, a to nejpozději do 15 kalendářních dnů po skončení účtovaného období.

Uživatel je povinen a zavazuje se provést stanovenou měsíční úhradu nákladů poskytnuté služby zpětně, a to jednou za kalendářní měsíc, nejpozději do data splatnosti faktury.

Výše úhrady je ke konci každého měsíce vypočítána na základě záznamu z tzv. Čárkovadla, což je formulář, kam pečovatelka průběžně zaznamenává úkony péče, které u klienta provedla. Cena úkonu je účtována hodinovou sazbou, tudíž pečovatelka vždy zaznamená alikvótní čas strávený u klienta. Na konci měsíce předá pečovatelka Čárkovadlo ředitelce organizace, která vypočítá celkovou částku za pečovatelskou službu.

 

 

 

 

Možné způsoby úhrady za pečovatelskou službu:

  • bezhotovostním převodem na bankovní účet poskytovatele dle údajů na vystavené faktuře úhrady za službu, která je předána uživateli pečovatelkou, nebo je mu poslána poštou (platební údaje potřebné k převodu peněz z účtu uživatele jsou uvedeny na faktuře)
  • v hotovosti pečovatelce, který uživateli při platbě vystaví příjmový platební doklad
  • složenkou přiloženou k faktuře
  • služby uvedené ve Smlouvě se poskytují bez úhrady osobám vyjmenovaným v § 75 odst. 2 písmeno b) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách

 

Prostory, materiální a technické vybavení

Organizace OPS pro vlastní provoz využívá v budově DPS Nové Strašecí 4 místnostmi v prvním patře a suterénu, které jsou řádně označeny. Jedná se o:

  • kancelář pečovatelské služby
  • provozní místnost pečovatelské služby (kde se mj. nachází prádelna pro DPS)
  • kancelář pečovatelek (suterén)
  • společenská místnost (suterén)

Prostory OPS jsou v souladu s platnými obecně závaznými normami a předpisy (hygienické podmínky, BOZP, protipožární normy).

Úklid prostor DPS zajišťuje zaměstnankyně Technických služeb Nové Strašecí. Prostory, které využívá OPS, si zaměstnanci uklízejí svépomocí.

Opravy drobného i většího charakteru vykonává údržbář/firma pověřený/á městem Nové Strašecí, do jehož kompetence údržba/oprava DPS Nové Strašecí spadá.

Podrobný popis materiálního a technického vybavení, rozlohy zmíněných místností jsou k dispozici u ředitelky OPS.

 

 

 

 

[1] Čestné prohlášení klienta o ukončení poskytování pečovatelské služby: klient písemně sepíše vlastní prohlášení o ukončení služby, a to na volný list papíru, který ředitelka OPS založí do karty klienta, čímž je služba ukončena.

Časový rozsah poskytování služeb

Terénní
Den - od - do
Poznámka
Pondělí : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Úterý : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Středa : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Čtvrtek : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Pátek : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Sobota : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě
Neděle : 07:00-19:00
časová dostupnost služby závisí na personální kapacitě

Cílová skupina klientů

rodiny s dítětem/dětmi, osoby s chronickým onemocněním, osoby s jiným zdravotním postižením, osoby se zdravotním postižením, senioři, osoby s tělesným postižením

Místo poskytování služby

Čsl. armády 1166,27101 Nové Strašecí 1
Místo poskytování služby je bezbariérové.

Garantovaná dostupnost služby

Obce
Břežany, Čistá, Drahouš, Jesenice, Kněževes, Krty, Křivoklát, Lány, Mšec, Mšecké Žehrovice, Nové Strašecí, Roztoky, Ruda, Rynholec, Řevničov, Srbeč, Třtice, Velká Buková

Telefon

313574085

Ceník

Úkon
Popis úkonu
Cena
Dovoz stravy
Změna ceny od 1. 9. 2024
35 Kč
Poskytnutí péče v rozsahu nepřevyšujícím 80 hodin měsíčně
Změna ceny od 1. 9. 2024
165 Kč
Poskytnutí péče v rozsahu vyšším než 80 hodin měsíčně
Změna ceny od 1. 9. 2024
145 Kč
Praní prádla
Změna ceny od 1. 9. 2024
100 Kč
Velký nákup
Změna ceny od 1. 9. 2024
170 Kč