Katalog sociálních služeb ve Středočeském kraji

Charita Beroun, Pečovatelská služba

Poslání služby:  
Posláním pečovatelské služby Charity Beroun je podporovat uživatele v zachování či zlepšení kvality jejich života a poskytovat individuální péči o vlastní osobu a domácnost. 


Cílová skupina: 
Cílovou skupinu sociální služby tvoří osoby starší 18 let se sníženou soběstačností (senioři, chronicky nemocní, lidé se zdravotním postižením) a rodiny s dětmi předškolního věku (od 1 – 6 let), jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.


Cíle služby:
-    Pečovat o osoby, které se ocitly z důvodu věku, zdravotních nebo sociálních důvodů v obtížné životní situaci, kterou nemohou zvládnout vlastními silami, ani za přispění své rodiny.
-    Zachovat v co největší míře soběstačnost uživatelů, jejich psychické a fyzické schopnosti a pozitivně přispět ke kvalitě jejich života. 
-    Oddálit co nejvíce potřebu pobytové, sociální nebo zdravotnické péče nebo ji úplně vyloučit. 
-    Podporovat uživatele v přirozených kontaktech (s rodinou, přáteli, komunitou), předcházet jejich sociálnímu vyloučení.


Kapacita a provozní doba služby: 
Okamžitá kapacita služby je max. 12 uživatelů, maximální kapacita služby je 90 uživatelů.
Služba je poskytována každý den od 7.00 do 19.00 hod. včetně víkendů a svátků.

Poskytované činnosti
Základní činnosti: 
-    pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
-    pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
-    poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
-    pomoc při zajištění chodu domácnosti,
-    zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
-    pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí,
-    pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Fakultativní činnosti:
-    přeprava autem (např. k lékaři, na nákup…),
-    podpora při seberealizaci uživatele. 
Úhrada za poskytnuté činnosti se řídí ceníkem služby. 

Popis realizace služby:

  • Jednání se zájemcem, vstup do služby 

 Zájemce nebo jeho blízká osoba nás mohou kontaktovat telefonicky, osobně nebo písemně, vždy je však před zahájením služby nutná osobní návštěva v domácnosti zájemce. Jednání před zahájením služby se účastní sociální pracovník, vedoucí služby, zájemce o službu, případně jeho rodinný pečující, opatrovník nebo jiná blízká osoba. Sociální pracovník vyhotovuje z průběhu jednání záznam a seznamuje se s potencionálním uživatelem služby, jeho představami a potřebami.
Dále informuje o podmínkách a pravidlech poskytování služby, seznamuje s cenou a způsobem úhrady, se způsobem podávání stížností a s podmínkami ukončení služby. Následně je sepsána Smlouva o poskytování služby. Smlouva se sjednává na dobu neurčitou.

  •  Metody práce

Péči uživatelům poskytují pracovníci v sociálních službách – pečovatelky v rozsahu daném smlouvou na základě individuálního plánu. Sociální pracovník poskytuje základní sociální poradenství, v případě zájmu pomůže s vyřízením sociálních dávek a příspěvků a s jednáním na úřadech. 
Prvotní individuální plán vytváří sociální pracovnice po prvním šetření na základě požadavků uživatele. Na tvorbě IP se může podílet rodina či jiné blízké osoby. Každý uživatel má přiděleného klíčového pracovníka, který s uživatelem dále pracuje na plnění plánu a provádí případné revize. Revize plánu probíhají nejdéle po 6 měsících a změny jsou zaznamenávány do formuláře IP, který je uložen ve složce uživatele. Dohled nad plánováním má vedoucí služby a metodickou podporu klíčovým pracovníkům poskytuje sociální pracovnice.
Při zajišťování jednotlivých činností služby, dodržujeme zásadu, že všechny úkony a kroky v poskytování služby provádíme dle přání a potřeb uživatele s ohledem na zachování soběstačnosti uživatele v co nejvyšší míře, to znamená, že při některých úkonech pracovníci jen dohlížejí nebo jen napomáhají.
 Při většině úkonů pracovníci používají ochranné pomůcky (jednorázové rukavice, desinfekce, ochranné oděvy…)
 

  • Úhrada za poskytnutí služby

Vyúčtování služby dle platného ceníku probíhá vždy na začátku následujícího měsíce. Vyúčtování je provedeno na základě výkazu úkonů, kde se eviduje čas a obsah služby. Výkaz je uložen v domácnosti uživatele a po skončení měsíce předán zaměstnanci služby a na základě jeho údajů je provedeno vyúčtování péče.  Uživatel může službu hradit hotově nebo převodem. 

  • Ukončení služby

Výpovědí ze strany uživatele. Uživatel může vypovědět smlouvu kdykoliv, a to na základě písemné výpovědi s uvedeným datem ukončení. Výpověď musí být uživatelem nebo jeho opatrovníkem podepsána. 
Výpovědí ze strany poskytovatele:
•    dojde-li k zániku služby z důvodu organizačních změn, 
•    pokud uživatel neuhradil ve stanoveném termínu platbu za užívání služby, 
•    pokud uživatel nedodržuje „Pravidla Charitní pečovatelské služby“, 
•    pokud došlo ke změně zdravotního stavu uživatele služby v takové míře, že již poskytovatel není kompetentní zajistit uživateli odpovídající péči. 
Výpovědní lhůta pro výpověď danou poskytovatelem činí 30 dní a počíná běžet prvním dnem po doručení výpovědi uživateli.
Smluvní vztah zaniká úmrtím uživatele. 

  • Vyřizování stížností

Veškeré stížnosti, náměty a připomínky využíváme pro zlepšení kvality poskytované služby a spokojenosti uživatelů. Základní informace získává uživatel služby při uzavírání Smlouvy o poskytování sociální služby. Je mu předán informační dokument „Jak podat stížnost“.
Pracovník, který stížnost přijme, vyplní „Formulář pro vyřizování stížnosti“.
Zapsanou stížnost, námět nebo připomínku předá vedoucímu služby, který je oprávněn podnět dále řešit. Osoba je zároveň informována o tom, že pokud není s vyřízením záležitosti spokojena, může podat do 14 dnů odvolání (písemně, telefonicky či osobně) a to k řediteli/ce Charity Beroun či na další uvedená místa. Stížnosti, náměty a připomínky jsou evidovány ve „Složce stížností, námětů a připomínek“. Do této složky, která je uložena v kanceláři vedoucího, může nahlížet kdokoli z pracovníků pečovatelské služby, vedoucí oblasti služeb a ředitel/ka organizace. 


Zásady služby:
•    Podpora iniciativy uživatele
•    Profesionalita
•    Respektování práv
•    Důstojnost
Personál dbá na maximální možnou podporu soběstačnosti v oblasti sebeobsluhy a plánování volného času, pokud to zdravotní stav uživatele umožňuje.


Materiální a technické zabezpečení služby:
Charitní pečovatelská služba sídlí v Domě Charity na adrese: 
Cajthamlova 169, 266 01 Beroun.
Součástí prostor je zázemí pro personál a kanceláře vybavené počítači s příslušenstvím a telefony.
Služba je poskytována v domácnostech uživatelů, pro přepravu zaměstnanci využívají převážně služební automobily označené logem organizace.

Časový rozsah poskytování služeb

Terénní
Den - od - do
Poznámka
Pondělí : 7:00-19:00
Úterý : 7:00-19:00
Středa : 7:00-19:00
Čtvrtek : 7:00-19:00
Pátek : 7:00-19:00
Sobota : 7:00-19:00
Neděle : 7:00-19:00

Cílová skupina klientů

osoby s chronickým onemocněním, osoby se zdravotním postižením, rodiny s dítětem/dětmi, senioři

Místo poskytování služby

Cajthamlova 169,26601 Beroun 1
Místo poskytování služby je bezbariérové.

Garantovaná dostupnost služby

Obce
Bavoryně, Beroun, Bubovice, Bykoš, Chodouň, Chrustenice, Chyňava, Hlásná Třebaň, Hudlice, Hýskov, Karlštejn, Koněprusy, Korno, Králův Dvůr, Lážovice, Liteň, Loděnice, Lužce, Málkov, Měňany, Mořina, Nenačovice, Nesvačily, Neumětely, Nižbor, Nový Jáchymov, Otročiněves, Podbrdy, Skuhrov, Srbsko, Stašov, Suchomasty, Svatá, Svatý Jan pod Skalou, Svinaře, Tetín, Tmaň, Trubín, Trubská, Vinařice, Vráž, Všeradice, Vysoký Újezd, Zadní Třebaň, Zdice, Železná

Telefon

+420724216813

Ceník

Úkon
Popis úkonu
Cena
Dovoz stravy
40 Kč
Poskytnutí péče v rozsahu nepřevyšujícím 80 hodin měsíčně
165 Kč
Poskytnutí péče v rozsahu vyšším než 80 hodin měsíčně
145 Kč
Praní prádla
100 Kč
Velký nákup
170 Kč