Regionální sdružení zdravotně postižených Benešovska z. s. okresní organizace Benešov, Odborné sociální poradenství
Odborné sociální poradenství pro neslyšící a nedoslýchavé je registrovaná sociální služba realizovaná Regionálním sdružením zdravotně postižených Benešovska, z.s. okresní výbor Benešov
Odborné sociální poradenství je poskytováno lidem se sluchovým postižením, kteří se mohou ocitnout nebo ocitají v nepříznivé sociální situaci a jsou ohroženi sociálním vyloučením především z důvodů komunikační bariéry vzhledem ke svému postižení.
Klientům služby jsou poskytovány tyto činnosti:
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Zprostředkování navazujících služeb (informování o dostupných službách pro sluchově postižené a možnostech podpory, předání kontaktů apod.)
- Sociálně terapeutické činnosti:
- poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání apod.
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí (např. pomoc při vyřizování příspěvku na péči, zajištění speciální odborné péče apod.)
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím (např. pomoc při zajištění, péči a správném využívání kompenzační pomůcky, pomoc při komunikaci s přirozeným prostředím klienta, seznamování s novými trendy v kompenzačních pomůckách atd.)
Služba je realizována na adrese Vlašimská 1921, Benešov a je umístěna v přízemí běžného obytného domu a má bezbariérový přístup /rampa/. Před vchodem do služby je vyhrazeno jedno parkovací místo pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, které mohou klienti využít.
Prostory, které jsou využívány pro poskytování služby, se skládají z kanceláře (zázemí služby, individuální konzultace), zasedací místnost s počítačovým vybavením (individuální konzultace, využití PC a internetu, výstavky kompenzačních pomůcek) a poradenská místnost (individuální konzultace, pomoc v péči o kompenzační pomůcky). Klienti dále mohou využít kuchyňku (mikrovlnka, varná konvice, lednice) a bezbariérové WC.
Zájemce kontaktuje službu osobně, / telefonicky nebo emailem je zpravidla pozván na osobní setkání, kde je s ním probrána osobní situace a potřeby. Pracovník následně uzavře s klientem ústní smlouvu / pokud nechce uzavřít smlouvu v písemné podobě/.
S klientem pak pracovník domluví postup při poskytování služby a realizuje domluvenou podporu.