Katalog sociálních služeb ve Středočeském kraji

Charita Kralupy nad Vltavou, Sociální rehabilitace

Poslání služby

Posláním služby Sociální rehabilitace Horizont je snaha o zapojení těch, kteří zcela či částečně pozbyli schopnost naplňovat své vlastní životní potřeby a využívat běžné společenské zdroje. Usilujeme o dosažení co nejvyšší míry jejich samostatnosti a soběstačnosti, tak aby mohli fungovat ve svém přirozeném prostředí.

 

Cíle služby

Cílem služby je uživatel, který nabyde dostatečné kompetence ke zvládnutí své nepříznivé situace a dosáhne co nejvyšší možné míry samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti prostřednictvím rozvoje vlastních specifických schopností, posilováním návyků a nácvikem činností nezbytných pro samostatný život.

Zejména se jedná o nácvik činností v oblasti:

  • péče o vlastní osobu,
  • péče o děti a další členy domácnosti,
  • péče o domácnost (úklid, obsluha spotřebičů, nákupy),
  • nalezení zaměstnáníči obnovení pracovních návyků a kompetencí, vyhledávání pracovních nabídek, sepsání životopisu, příprava na pracovní pohovor, komunikace se zaměstnavatelem
  • udržení stávajícího bydlení, orientace v nabídkách bydlení
  • hospodaření s finančními prostředky, postup při řešení dluhové problematiky, tvorby rodinného rozpočtu,
  • vyřízení běžných osobních záležitostí na úřadě či jiných institucích, komunikace s institucemi,
  • obsluha počítače, mobilního telefonu či jiných zařízení,
  • orientace v prostředí, využívání hromadných dopravních prostředků.

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou osoby od 15 let, které se snaží aktivně řešit svou nepříznivou sociální situaci spojenou s oblastmi vymezenými v cílech služby.

 

Popis realizace služby

Služba sociální rehabilitace je poskytována ambulantní formou, a to v kanceláři v ulici Sokolská 139, Kralupy nad Vltavou, nebo terénní formou, v domácnosti uživatele či na jiných místech, podle přání klienta a zvolené formy nácviku.

Nácvik probíhá buď formou modelových situací, kdy si určitý postup či způsob komunikace zkouší pracovník s klientem v kanceláři sociální rehabilitace (či v domácnosti klienta) tzv. nanečisto, nebo přímo v reálných situacích, kdy pracovník uživatele doprovází na úřady, do zaměstnání či na jiná místa a asistuje mu přímo v terénu.

Míra asistence pracovníka při nácviku závisí na míře samostatnosti uživatele, může se jednat o slovní dopomoc, dohled nad činností, o praktické ukázky nebo o trénink činností v modelových či reálných situací.

 

Časová dostupnost služby:

 

Ambulantní forma:

Pondělí:          8:00 - 12:00 (vždy po individuální domluvě)

Úterý:              8:00 - 12:00 (vždy po individuální domluvě)

Středa:            9:00 - 16:00

Čtvrtek:           8:00 - 12:00 (vždy po individuální domluvě)

Pátek:             8:00 - 12:00 (vždy po individuální domluvě)

 

            Terénní forma:

                        Pondělí - pátek      8:00 - 16:00 (vždy po individuální domluvě)

 

Zásady poskytované služby

  • Dodržování lidských práv a respekt klienta
    • Zaměstnanci Charity jsou při práci a komunikaci s klienty vázáni Listinou základních práv a svobod a Etickým kodexem sociálních pracovníků. Vždy dbáme na dodržování práv klientů, na zachování jejich důstojnosti a soukromí. Služba sociální rehabilitace je poskytována všem bez rozdílu, předsudků nebo předpojatosti.
  • Individuální přístup ke klientům
    • Každého klienta respektujeme jako jedinečnou osobnost. Práci přizpůsobujeme jeho individuálním potřebám, přáním, schopnostem a možnostem. Individuální přístup ke klientům se promítá v tvorbě individuálních plánů.
  • Partnerský přístup ke klientům a svobodná vůle klientů
    • Při poskytování a plánování služby přistupujeme ke klientům jako k rovnocenným partnerům. Komunikace mezi pracovníkem a uživatelem je vedena v duchu vzájemné spolupráce. Klient je vnímán jako „expert na vlastní život“. Rozhoduje, co a jakým způsobem bude prostřednictvím služby řešeno, a přímo se podílí na směřování služby. Pracovníci nevnucují uživateli řešení, která by byla v rozporu s jeho aspiracemi nebo přesvědčením. Klienta však vždy informují o riziku, které pro něj může z konkrétního rozhodnutí plynout, navrhují různé varianty řešení a poskytují mu potřebnou podporu. Rovněž dbají, aby spolupráce směřovala k samostatnosti uživatele, probíhala v zákonem stanoveném rámci a byla v souladu s posláním a cíli služby.
  • Podpora a motivace klientů
    • Zaměřujeme se na silné stránky uživatele a na jeho schopnosti, které dále rozvíjíme. Volíme takovou formu nácviku, která klienta aktivizuje a bude jej posouvat směrem k větší samostatnosti. Zároveň obtížnost a formu nácviku přizpůsobujeme míře schopností uživatele i jeho momentálnímu fyzickému a psychickému rozpoložení tak, aby nedocházelo k jeho přetížení. Během spolupráce klientovi neustále připomínáme dosažené úspěchy a zajímáme se o jeho pocity a žádáme jej o zpětnou vazbu.
  • Odborné poskytování služby
    • Pracovníci disponují odborným vzděláním sociálního pracovníka a odbornou způsobilostí pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách č. 108/2006. Pracovníci si rovněž zvyšují kvalifikaci prostřednictvím odborných kurzů, supervizí či praxí u jiných poskytovatelů sociálních služeb.
  • Bezpečnost poskytované služby
    • Vytváříme bezpečné a přátelské pracovní prostředí, ve kterém se bude dařit vzájemné spolupráci. Dbáme na to, aby pracovníci i naši klienti dodržovali stanovené pracovní postupy a nedocházelo tak k ohrožení jejich bezpečnosti. Pracovníci zachovávají mlčenlivost o uživatelích.

Časový rozsah poskytování služeb

Ambulantní
Den - od - do
Poznámka
Pondělí : 8:00-12:00
vždy po individuální domluvě
Úterý : 8:00-12:00
Středa : 9:00-16:00
Čtvrtek : 8:00-12:00
vždy po individuální domluvě
Pátek : 8:00-12:00
vždy po individuální domluvě
Terénní
Den - od - do
Poznámka
Pondělí : 8:00-16:00
vždy po individuální domluvě
Úterý : 8:00-16:00
vždy po individuální domluvě
Středa : 8:00-16:00
vždy po individuální domluvě
Čtvrtek : 8:00-16:00
vždy po individuální domluvě
Pátek : 8:00-16:00
vždy po individuální domluvě

Cílová skupina klientů

6. osoby bez přístřeší, osoby se zdravotním postižením, osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy

Místo poskytování služby

Sokolská 139,27801 Kralupy nad Vltavou 1
Místo poskytování služby je bezbariérové.

Garantovaná dostupnost služby

Obce
Chvatěruby, Kralupy nad Vltavou, Nelahozeves, Odolena Voda, Veltrusy, Velvary

Telefon

737386753